Starende ogen en huwelijksaanzoeken - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Starende ogen en huwelijksaanzoeken - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Starende ogen en huwelijksaanzoeken

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 Februari 2015 | Myanmar, Mandalay

Piep, piep, piep..... Daar ging de wekker. Ik sprong letterlijk uit bed en was klaar voor een nieuwe dag! Hoewel het pas 7 uur 's ochtends was, was de stad Mandalay al wakker.

De dag begon met een lekker ontbijtje, geroosterd brood met jam, een lekker banaantje en laten we met chicken with rice niet vergeten met uitzicht op de Mandalay Hill. ;)

Hierna hadden we een afspraak met Monica die ons zou vertellen welke kinderen we les zouden geven en waar we de kinderen les zouden geven. Plots werd dit veranderd in een rondleiding door de school, inclusief alle bijgebouwen op het schoolterrein. Ook heel leuk. De mensen van de school wilden van alles laten zien, ons met iedereen laten spreken en vooral dat we overal aan zouden deelnemen. Conclusie is dat we vanaf maandag vijf dagen per week van 10.00 tot 10.45 uur les geven aan de kinderen ter voorbereiding op de examens de kinderen van de fast-track klassen les geven en aan het eind van de middag de kinderen van de Golden House les geven vanuit ons thema met dank aan Yi Mon.

Tijdens de rondleiding kwamen we veel monniken tegen. Plots ging er één monnik op zijn knie en wees naar mij. OMG! Nu al een huwelijksaanzoek. :O Sacha werd aangesproken door een andere jongen die haar zooo mooi vond omdat ze zo lang was. Hihi wat een aandacht krijgen deze dames toch. Dat is ook de reden waarom we naar het hotel gebracht zijn. De directeur was bang dat er te veel jongens naar onze kamer zouden komen en ons te veel zouden aanstaren. Wat een schatten zijn het toch!

Tussendoor hebben we een bezoek gebracht aan de supermarkt en een lekkere zoete snack gegeten als lunch. Meteen een lounghi gekocht om de kleding wat uit te breiden en als mooie souvenir natuurlijk.
Nu weer aan de boterham met jam, straks de voetjes wassen en richting bed!

Liefs,
Sharon