No Picture please! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu No Picture please! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

No Picture please!

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 Februari 2015 | Myanmar, Mandalay

Ik kon de slaap vannacht niet vatten. Al die geluiden die ik hoor op straat, van muziek tot blaffende honden. Af en toe om gek van te worden.
Vandaag mochten we uitslapen, wel tot 8 uur, anders kwamen we niet op tijd voor het ontbijt. Na het ontbijt besloten we om naar het Paleis van Mandalay te gaan.
Ondanks alle taxi's die we aangeboden kregen, besloten we toch te gaan lopen. Wat een bikkels zijn wij toch! Tijdens de tocht moesten we natuurlijk de selfiestick van Elke uitproberen. En ja we staan er beautiful op, zoals iedereen ons hier noemt.
Aangekomen bij het paleis hebben we de Watch Tower beklommen en het terrein van het paleis bekeken. Er stonden veel kleine huisjes om het terrein met verschillende beelden erin. Ook was er een museum waar de kleding van de belangrijke personen uit het paleis te bewonderen waren.
Bij de Watch Tower hebben we ons laten bewonderen. Er waren super veel kinderen die met ons op de foto wilden en er waren zelfs vrouwen die aan mijn huid wilden zitten en erin wilden knijpen. Eigenlijk zijn we dus verplicht de hele dag te lachen omdat iedereen met ons op de foto wil! Hihi, we worden nog beroemd.
Hierna zijn we op weg gegaan naar de Kyautawgi pagode. Per toeval kwamen we hierbij ook de Mandalay Hill tegen. We besloten deze hoge berg van 236 M wel even te beklimmen. Deze tocht met 1729 treden hebben we helemaal op onze bloten voeten betreden. In Myanmar moet je in veel gebouwen je schoenen uit. Naar beneden was gelukkiger makkelijker dan naar boven, wat een tocht waar geen einde aan leek te komen. Er zijn winkels en Boeddha tijdens deze route van een half uur te bekijken. Helaas worden onze voeten er wel heel vies van. Elke staat hierbij nog steeds op nummer één met de vieste voeten. ;)
Na de klim hebben we in een leuk en goedkoop restaurantje gegeten, Be chique at chique. Als je eten bestelt in een restaurant is het bedoeling dat je alle gerechten in één keer bestelt. De obers komen namelijk niet aan jouw tafel om te vragen of alles naar wens is en of je nog meer wilt. Alle gerechten, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht komen dan ook tegelijkertijd op tafel.
Morgen is de laatste dag van ons eerste weekend. Daarna gaan we dan echt aan de slag met les geven. Ik heb er zin in!

Liefs,
Sharon