Ouderwetse spelletjes - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Ouderwetse spelletjes - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Ouderwetse spelletjes

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 Februari 2015 | Myanmar, Mandalay

Dit was onze laatste dag in het hotel want morgen gaan we naar onze kamer, nou eigenlijk kamers want het zijn er twee geworden en we hebben een badkamer erbij.
Omdat we op de school waren, hebben we meteen in het naai-atelier lounghi's gekocht. Deze worden nu op maat gemaakt voor ons!
Hierna zijn we de andere kant van de weg gaan bekijken. Dit was minder dan we verwacht hadden. Wel had ik hier een lounghi kunnen scoren.
Ondertussen werd Nico door Yi Mon op het vliegveld opgehaald.
Het was een groot feest, vooral een knuffelfeest, toen Nico op de school aankwam. We werden met kinderen onthaald en iedereen wilden onze handen vasthouden. Terwijl Nico aan het praten was met de directeur hebben wij ouderwets spelletjes met de kinderen gespeeld als 'Annemaria koekoek' en 'Zakdoekje leggen'. Ook hebben we liedjes gezongen als 'Head, shoulders, knees and thoo' en 'If you happy and you know it' gezongen.
Om de dag af te sluiten zijn we met Nico bij een echt Birmees straat tentje gaan eten en hebben we genoten van Birmese lekkernijen als kip salade, rundvlees salade, limoen salade, theeblad salade en natuurlijk rijst. Het drinken is hier ongeveer net zo duur als al het eten bij elkaar. Als het ergens druk is, kun je er schijnbaar goed eten en is het ook goed om er te eten. Maar het was weer super!
Nu gaan we dan onze lessen voorbereiden voor morgen en ons voorbereiden op een 'New Experience' zoals Yi Mon het zal zeggen!

Liefs,
Sharon

• 11 Februari 2015 - 12:05

Clemens:

Ha Sharon,
    Mooi je verhalen! Wat ik straks van jullie verwacht, is een kookcursus van eten uit Myanmar! Wanneer je al die lekker gerechten opnoemt, loopt het water me in de mond. Eigenlijk ben ik best wel jaloers op jullie uitstap daar. Het hoort allemaal fantastisch aan. Overigens volgt Annemarie jullie ook helemaal. Ik hoop dat jullie project helemaal gaat lukken en dat we een fantastisch product zien. Veel plezier daar en we spreken elkaar binnenkort.

Groet,

Clemens