Vrijdag 10 april The best day ever! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 april The best day ever! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 april The best day ever!

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

14 April 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 05-04-15
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Mijn ouders zijn in Myanmar. Ik was zo blij toen ik ze zag op het vliegveld. Ik zag ze al staan bij de koffers en het stomme was dat ik juist niet naar de ruimte mocht lopen. Ze waren zo dichtbij en toch zo ver weg.
Ik heb ze een meegenomen met een kleine fietstocht in Mandalay om de uitstapjes te regelen en vervolgens zijn we lekker gaan eten.

Maandag 06-04-15
Oké, nu was het dan echt tijd om Mandalay te gaan bekijken. We zijn begonnen met een klim van de Mandalay Hill. Ik moet zeggen dat deze, voor de tweede keer, nu erg goed te doen was.
Vervolgens zijn we naar de pagode geweest tegenover de Mandalay Hill. In het begin toen ik hier was met Elke en Sacha waren ze nog aan het verbouwen, maar nu was het af. Het is heel mooi geworden. Ook zijn we naar de pagode naast de Mandalay Hill geweest. De tegels worden door het warme weer steeds heter.
Na een lunch bij de bakker, zijn we doorgegaan naar Mandalay palace. Ondanks dat het museum gesloten was, heb ik nieuwe dingen gezien. Een vliegtuig en een trein die over waren uit het verleden.
Tot slot zijn we naar de dierentuin geweest. Alweer! De dieren waren nu iets minder toegankelijk omdat ze net gevoerd waren. Dat was een beetje jammer. ’s Avonds weer heerlijk gegeten en nu vroeg naar bed voor een dagje Pyin Oo Lwin morgen!

Dinsdag 07-04-15
Als verrassing door een geldbijdrage van Annemarie zijn we met de kinderen naar Pyin Oo Lwin geweest. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan de pagode, vervolgens zijn we met de kinderen gaan zwemmen en tot slot hebben we de tuinen bezocht. De kinderen zijn niet echt gewend aan de kou. Tijdens het zwemmen waren ze helemaal aan het bibberen. Het leuke was dat mijn ouders ook mee zijn geweest en dat ze al helemaal opgenomen zijn door de kinderen. Ze hebben zelfs al een kind dat ze mee naar huis zouden willen nemen. Net of dat zij hier ook al drie maanden rond lopen.

Woensdag 08-04-15
Gisteren op pas geweest met Sacha, Morny en Zuzu voor nieuwe schoenen. De schoenen in Myanmar zijn erg klein en kitch. Vaak zitten er diamantjes op. Toch is het gelukt om een beschaafd paar te vinden.
Tijdens de lunch was Ollie weer terug. Super leuk!
Het is bijna zover en dan is de musical.

Donderdag 09-04-15
In de ochtend zijn Sacha en ik met Aung en een andere jongen wezen zwemmen.
De kinderen zijn echt aan de musical toe. De generale repetitie was vandaag en de kinderen deden het super goed. Morgen is de voorstelling en mijn verjaardag. Het is geweldig om mijn verjaardag te kunnen vieren in het buitenland. Dat maak je immers maar één keer mee in je leven.

Vrijdag 10-04-15
JAAA! Vandaag mocht ik dan eindelijk zeggen dat ik 22 jaar werd. Om 12 uur ’s nachts hebben Sacha en Elke voor mij gezongen, een cadeautje gegeven en heb ik een kaarsje uitgeblazen.
Om half 8 stonden we dan allemaal klaar in de meduta hall om voor de laatste keer de musical te oefenen. Rond 9 uur kwamen de meeste mensen binnen en zijn we begonnen met het opvoeren van de musical. Ondanks dat hij maar 20 minuten duurde, was hij fantastisch! De kinderen hebben geweldig hun best gedaan! Ik ben super trots op ze! Enkele kinderen hadden ook nog cadeautjes voor mij. Super lief!
Rond 12 uur hadden we afgesproken in de supermarkt om wat met de vrijwilligers te drinken en te eten vanwege mijn verjaardag. Super lief, dat ik een cadeautje van Ollie kreeg.
’s Middags kwamen mijn ouders weer terug uit Inle lake en gingen Sacha, Elke en Sacha weg naar Yangon. We hebben lekker een taartje gegeten in de supermarkt.
’s Avonds uit eten geweest met Ollie, mama en Roul.

Zaterdag 11-04-15
Met de boot en mama en Roul naar Mingun toe. ’s Middags werd Roul niet zo lekker dus die is gauw in bed gekropen. Hierdoor ben ik alleen met mama nog even de winkelstraat ingedoken.
Omdat Roul ’s Avonds nog steeds niet zo lekker was, ben ik ook alleen met mama uit eten gegaan.

Liefs,

Sharon

  • 15 April 2015 - 08:15

    Hennie:

    gezellig zo met je moeder en Roul is hij weer opgeknapt .je hebt het wel naar je zin zo te horen .groetjes van ons

  • 20 April 2015 - 12:26

    Basisschool Het Palet Groep 4b:

    Hallo Sharon,

    We lezen nog steeds je verhalen! We zijn erg nieuwsgierig hoe het daar is.
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    We hopen dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    We vinden het leuk dat je papa en mama naar je toe gekomen zijn.
    Op school zijn we druk bezig met het maken van een moederdagcadeau. Ook hebben we deze week koningsspelen en daarna lekker 2 weken meivakantie.
    Taakspel gaat super goed en daarom mogen we deze week in onze pyama naar school.

    We wensen je nog veel plezier de laatste dagen daar!! Want Tom is bijna jarig dus dan zou je terug komen!
    Tot snel!

    Groetjes van alle kinderen uit groep 4b van Basisschool Het Palet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6500

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: