Dag Myanmar! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Dag Myanmar! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag Myanmar!

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

24 April 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 12-04-15
Gelukkig voelde Roul zich weer wat beter en zijn we met twee meiden in de taxi naar Sagain en de U-Bein brug geweest. In Sagain hebben zijn we op de heuvel geweest en konden we over heel Sagain uit kijken. Ook zijn we nog naar een tempel geweest. Hierna richting de U-Bein brug en weer terug naar Mandalay.
’s Avonds weer voor een keer in een hotel geslapen. Bij mama in bed!

Maandag 13-04-15
Bij het slapen in een hotel hoort ook het eten van een ontbijt in een hotel. Weer even geroosterd brood met boter. Heerlijk!
Het waterfestival is begonnen en dat betekent dat je niet veilig, zonder nat gegooid wordt, over straat kan. Dus toen ik bij mijn kamer aankwam, was ik al zeik nat.
Nu we toch nat waren, konden we net zo goed met de kinderen gaan spelen!
In de middag hard voor school gewerkt.

Dinsdag 14-04-15
In de middag zijn we met wat kinderen naar het waterfestival geweest. De meeste vonden het erg leuk, alleen Harry vond het wat minder. Het was zijn eerste keer op de straat en was erg bang voor de motors. Hij hield de hele tijd stevig mijn hand vast. Hierdoor zijn we eerder met hem naar huis gegaan.

Woensdag 15-04-15
Vandaag richting de Yankin Hill gelopen. Onderweg kwamen we mensen tegen met wie we mee mochten rijden.
’s Middags alle voorbereidingen getroffen voor het afsluiten van de Minor. Alles is als het goed is nu ingeleverd. Dus nu kunnen de laatste paar vakantiedagen echt beginnen!

Donderdag 16-04-15
Eindelijk mag ik ook zeggen dat ik een afstudeerplek heb gevonden. Volgend jaar mag ik stage gaan lopen op Het Palet in ‘s- Hertogenbosch. Ik ken deze school al omdat ik er dit jaar ook stage heb gelopen dus ik heb er nu al zin in.
’s Middags zijn we aan de slag gegaan met Levo en hebben we nog een ijsje gegeten.
’s Avonds uit eten met de hele bubs. Dit is de laatste avond dat mijn ouders er zijn. Morgen vertrekken ze al weer!

Vrijdag 17-04-15
Ondanks dat ik mijn ouders over een paar dagen al weer zie, vond ik het jammer dat ze vandaag al weer naar huis moesten. De kinderen ook. Morning heeft de hele avond lopen vertellen dat ze mama en papa mist. ’s Middags zijn we met Ollie bij zijn schaakclub wezen eten. Voor het avondeten hebben we onze laatste pagodes bezocht. De avond hebben we afgesloten met de kinderen van The Golden House.

Zaterdag 18-04-15
Lieve mensen, dit is dan de laatste blog die ik schrijf omdat dit namelijk de laatste dag is dat ik in Myanmar ben. Morgen vertrekken we naar Bangkok om nog even een kleine vakantie te vieren en woensdag kunnen we dan echt zeggen dat we terug naar Nederland gaan.
De laatste keer in Myanmar betekent afscheid nemen van iedereen. Dit is natuurlijk niet leuk, maar we kunnen wel terug kijken op een goede tijd. Misschien moeten we het dan ook geen afscheid noemen, maar een tot ziens omdat we elkaar misschien nog wel een keer terug zien.
Ik heb een super tijd in Myanmar gehad! Ik heb goede en slechte dingen meegemaakt en ben zeker gegroeid in mijn ontwikkeling. Ik heb dingen mogen meemaken die niet ieder mens in zijn leven mee zal en mee mag maken. Ik ben trots op wat ik heb gedaan en blij met de dingen die ik heb geleerd.
Als ik een stage plaats zou moeten aanraden, raad ik zeker het land Myanmar aan en vooral op de Phaung Daw Oo School omdat je hier met open armen wordt ontvangen en je voldoende ruimte en mogelijkheden krijgt om jezelf te ontwikkelen.
Lieve mensen, leuk Myanmar, ik ga je missen!

Liefs,
Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1476
Totaal aantal bezoekers 6513

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: