Steeds meer en meer kinderen! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Steeds meer en meer kinderen! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Steeds meer en meer kinderen!

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

24 Maart 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 15-03-15
Toen ik vanochtend wakker werd, voelde ik me gelukkig een stuk beter. De tocht door Bagan werd vandaag afgemaakt. Ik mocht deze tocht afmaken bij Elke achterop op de elektrische fiets.
We begonnen met het bekijken van de zonsopgang op één van de pagodes. Tijdens de zonsopgang gingen er veel luchtballonnen de lucht in om over Bagan en de pagodes heen te kijken. Een mooi beeld voor de camera. Hierna zijn we gaan ontbijten bij een theehuis. Bij het theehuis lag een klein marktje waar ze ook weer van alles verkochten. Gefascineerd hebben we gekeken hoe een vrouw haar vissen die ze ging verkopen in stukjes hakte.
Het is jammer dat ze in Bagan voor alles een entree prijs vragen. Museums, het paleis etc. Anders hadden we nog veel meer van deze stad kunnen zien. Om drie uur stonden we weer klaar om terug te gaan naar Mandalay. Nu thuisgekomen, ben ik bekaf en al weer helemaal voorbereid voor morgen.

Maandag 16-3-15
Na wat kort geslapen te hebben, stond ik toch weer fris en fruitig op om te beginnen aan de weg naar de Pinma Private High School. Mijn lessen worden blijkbaar steeds interessanter want er komen steeds meer leerlingen bij. Zo begon ik in een groep met 13 kinderen en vandaag waren het er 39.
Met The Golden house begonnen aan een nieuw sprookje ‘Sneeuwwitje’. De verhalen waar de kinderen vrijdag mee bezig waren, hebben we vandaag af gemaakt en voorgelezen.

Dinsdag 17-3-15
Met de lessen van The Golden House zijn we dan vandaag echt begonnen aan een nieuw thema met een nieuw sprookje ‘Sneeuwwitje’. We hebben het verhaal voorgelezen en ons ingeleefd in de karakters van het boek.
’s Avonds zijn we wat met Yvonne wezen drinken omdat het haar laatste week in Myanmar is. Hierna vertrekt ze terug naar Maleisië, waar ze woont om haar studie voort te zetten.

Woensdag 18-3-15
’s Ochtends heb ik les gegeven op de Pinma Private High School. De kinderen worden steeds spraakzamer en beginnen zelf persoonlijke vragen aan mij te stellen. Bijvoorbeeld hoeveel talen ik spreek.
Met de lessen van The Golden house hebben we de kamers van het huis besproken en welke voorwerpen er allemaal in die kamers te vinden zijn.
Elke en Sacha hebben beide hun sollicitatie gesprek gehad en zijn beide aangenomen. Nu ik nog!
’s Avonds hebben we relaxed een filmpje gekeken.

Donderdag 19-3-15
Vandaag hadden we de laatste les van The Golden House voordat we aan de slag gaan met de musical. We hebben de kinderen hun droomkamer en droom laten tekenen. Vanaf nu kunnen de voorbereidingen voor de musical gaan beginnen.

Vrijdag 20-3-15
Ik kan nu wel zeggen dat ik me echt één voel met de Pinma Private High School. Het lijkt alsof ik er al jaren les geef.
Met The Golden House zijn we begonnen met de voorbereiding op de musical. De kinderen hebben de film gekeken zodat ze weten hoe het verhaal verloopt.

Zaterdag 21-3-15
Overdag hebben we voorbereidingen getroffen voor school. ’s Avonds ben ik met Lena en een aantal docenten van de Pinma Private High School uit eten geweest. Het was super gezellig. Sacha en Elke hadden de studenten van de Bridging klas geschminkt voor een talent show. Lion, de zoon van Olly stuurde ons een berichtje dat hij terug was gekomen naar Myanmar. Hierdoor hebben we nog wat gedronken.

Liefs,
Sharon

  • 24 Maart 2015 - 10:53

    Hennie :

    mooi dat je het naar je zin hebt groetjes en sterkte van ons

  • 26 Maart 2015 - 15:00

    Clemens:

    Ha Sharon,

    Prachtig dat jij van 13 naar 39 leerlingen gaat. Dat betekent dat je heel goed en interessant lesgeeft. Zorg dat je veel reacties mee terug neemt. Misschien is het mooi als jullie met z'n drieën een mood-board over jullie stage-ervaring maken. Gaan we het over hebben als jullie terug zijn. Ik hoop dat je op dit moment toch instaat bent om te genieten en nogmaals sterkte.

    Groet,

    Clemens

  • 26 Maart 2015 - 19:23

    Marjan:

    Dag Sharon,
    Wat doe je veel nieuwe indrukken op. Mooi dat je je zo thuis voelt op de school en zoveel lessen mag geven.
    geniet van alle ervaringen en vooral van de contacten met kinderen en collega's.
    Wens jullie alen een heel mooie tijd daar!
    Goetjes van Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6517

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: