Bagan - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Bagan

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

18 Maart 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 08-03-15
Dat was lekker, even wakker worden in een hotel met een echt bed. Helaas dacht mijn maag hier anders over. Na een goed ontbijt bedacht hij zich toch koest te houden.
Lena wilde graag nog het Candacraig Hotel zien, een hotel dat gebouwd is in de stijl van een oud Engels landhuis, dus onze wandeltocht kon gaan beginnen. Terwijl we aan het wandelen waren, kwamen we aan bij de Chinese tempel, Tayokeh Paya. We kwamen erachter dat we een beetje verdwaald waren. En na het aan al vele mensen te hebben gevraagd, wilden we het opgeven en terug gaan naar ons hotel. Totdat we de laatste weg insloegen. Eindelijk kwamen we aan bij het Candacraig Hotel. We liepen er naar toe en een man vertelde ons dat ze het hotel gingen renoveren. Het zou pas in 2017 weer open gaan. Ohh, dat hadden wij weer. Gelukkig mochten we wel door het raam naar binnen kijken.
We besloten terug te gaan naar Mandalay. Omdat we geen Billy meer hadden, moesten we met de lokale bus. Dit was ook prima te doen. Het was een super leuk weekendje uit!

Maandag 09-03-15
Voor de eerste keer mocht ik vandaag de kinderen les geven i.p.v. de docenten. De eerste drie groepen waren erg verlegen en de kinderen spraken erg zachtjes, maar de laatste groep liet al wat meer van zich horen. Ik heb verschillende thema’s en activiteiten met de kinderen behandeld.
Met The Golden House zijn we begonnen aan een nieuw thema, thema dieren met het boek The lion king eraan gekoppeld.
Dinsdag 10-03-15
Vandaag hoefde ik geen les te geven op de Pinma Private High School dus kon ik wat langer slapen. In de middag heb ik de les voor The Golden House werd gedraaid. We hebben verschillende spellen zoals, ‘Memorie’, ‘Bingo’ en ‘Ren je rot’ gedaan in het thema van dieren.
In de avond hebben we een marionetten voorstelling gezien. In de voorstelling kwamen verschillende karakters en verhalen uit Myanmar voor. Een leuke, typisch Birmese ervaring om mee te maken.

Woensdag 11-03-15
vanochtend les gegeven aan de kinderen op de Pinma Private High school. De kinderen worden al wat losser en durven al meer. Hopelijk gaan ze nu ook wat harder en duidelijker praten.
Bij de les van The Golden House hebben de kinderen een fantasiedier gemaakt. Er zijn super leuke resultaten bij.
De avond hebben Sacha en ik doorgebracht bij The Golden House. Toen we vanuit Nederland weg gingen, kregen we van de meiden van de Pabo een boekje met leuke berichtjes erin om nog eens aan ze terug te denken. Hierbij kregen we de opdracht om het boekje vol te maken. Deze avond hebben we er een paar kinderen van The Golden House in laten schrijven. We zijn dus al bezig met onze opdracht dames!

Donderdag 12-03-15
Met de lessen van The Golden House zijn we verder gegaan met ons dieren thema. De kinderen hebben een dierendans gemaakt en deze gepresenteerd aan de andere groep.
’s Avonds zijn we wat wezen drinken met ons cluppie vrijwilligers om Billy te bedanken voor het vervoer naar Pyin Oo Lwin.

Vrijdag 13-03-15
De eerste week van het les geven op de Pinma Private High School is al weer voorbij. Nu kon ik me klaar gaan maken op een weekendje Bagan.
Na ook de week afgesloten te hebben bij The Golden House met het schrijven van een verhaal, konden we vertrekken.
De rit met de auto duurde wel vijf uur. Om half 11 aangekomen bij ons guest house Mar Khan Lin. Natuurlijk waren we super moe, maar dat verdween al snel toen we zagen dat er drie kakkerlakken, waarvan er één nog leefden in de kamer waren. Het viel best wel een beetje tegen. Gelukkig viel ik na deze dag wel als een blok in slaap.


Zaterdag 14-03-15
De eerste ochtend wakker geworden in het guesthouse. Klaar voor een dag vol avontuur die we begonnen met een lekker ontbijt.
Hierna hebben we een elektrische fiets gehuurd en zijn door Bagan heen gecrost. In het begin was de scooter leuk, maar verder de dag begon ik er steeds meer een hekel aan te krijgen, dat ik besloot de volgende dag bij Elke achterop te gaan.
We hebben vele pagodes bezocht en tijdens het bezoek aan die pagodes werd ons van alles aangesmeerd. De verkoopkraampjes staan vooral bekend om de schilderijen die met zand en verf zijn gemaakt.
Ook hebben we een bezoek gebracht aan de Arrywaddy rivier. Bij deze rivier stonden bomen en uit die bomen kwam heel veel geluid. Er bleken allemaal vleermuizen in te hangen. Super eng!
Terug gekomen in het guest house werd ik helemaal niet lekker. De binnenkant van de wc heb ik dan ook goed kunnen bekijken.
’s Avonds ben ik toch maar wat gaan eten en hebben we Josphine ontmoet. Met haar hebben we een deel van de avond een gesprek gehad over de dingen die we al hadden gedaan en nog van plan waren te doen.



Liefs,
Sharon

  • 19 Maart 2015 - 21:25

    Nico Schoenmakers:

    De kinderen van The Golden House hebben toch maar geluk met jullie. Wat een leuke activiteiten ondernemen jullie met hen! Doe je ze de groeten van mij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 6524

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: