Inle lake - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Inle lake - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Inle lake

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

05 April 2015 | Myanmar, Mandalay

Zondag 29-3-15
Ons laatste dagje van het weekendje Inle lake zijn we begonnen met een fietstocht naar een markt. Op deze markt waren de mensen voorwerpen met ijzer aan het smeden. Nieuwsgierig als ik ben, wil ik dit wel even van dichtbij bekijken. Een vrouw was namelijk met een stok in een pot aan het duwen. Toen ik kwam kijken, kreeg ik de stok in mijn hand geduwd en mocht ik met de stok in de pot duwen. Het duwen van de stok bleek voor het creëren van lucht te zijn om de kolen warm te houden om het ijzer te kunnen smeden.
Terug gekomen bij het hotel kon de terugweg beginnen. Moe en voldaan in ons bed zijn we nog even aan het nagenieten van dit leuke weekend.

Maandag 30-3-15
In de ochtend heb ik les gegeven op de Pinma school. Dit is dan alweer de laatste week. Nu wordt het echt aftellen.
Met de musical ben ik begonnen met het maken van de kleding van de tijgers.
’s Avonds hebben we een avondje doorgebracht met de dames van The Golden House. Een echt meidenavondje met maskertjes en gekke dansjes.

Dinsdag 31-3-15
Met de musical zijn we al aardig op weg. Bijna alle scenes zijn al doorgenomen. Nu begint het dus serieus te worden.
Omdat de ouders kinderen minder aandacht krijgen dan de jongeren kinderen hadden we besloten om Blue Sky mee te nemen naar de Mandalay Hill omdat ze dat zo graag wilde. Ze mocht twee vriendinnen meenemen. Hierna zijn we met de meiden uit eten geweest. Ze hebben voor het eerst friet geproefd. Super gezellig!

Woensdag 01-04-15
Het les geven op de Pinma school is bijna over. Vanmiddag op de fiets dacht ik, oke nu echt nog maar één dag. Ter voorbereiding op de musical hebben we folders gemaakt en deze op en rond het schoolterrein opgehangen.

Donderdag 02-04-15
Weer een hard dagje gewerkt aan school. Ja hoewel we hier in het zonnige Myanmar zijn, gaan deze dingen helaas ook gewoon door.
Met de musical zijn we aan de slag gegaan met de kleding. De kinderen hebben zelf hun kleding uitgekozen die ze willen dragen tijdens de musical.
’s Avonds hebben we gegeten met een nieuwe vrijwilligster, Amanda uit Duitsland.

Vrijdag 03-04-15
De laatste dag op de Pinma Private High School was dan eindelijk aangebroken. Wat hebben we er een feest van gemaakt met muziek en leuke dansjes. De dag werd beëindigd met een lunch op de school. Vervolgens nog wat met Lena wezen drinken.
Met de musical hebben we het stuk helemaal gespeeld en zijn we aan de slag gegaan met het maken van de attributen.

Zaterdag 04-04-15
Nog één dagje en dan komen mijn ouders. Wat gaat de tijd toch hard.
De dag begon met Sacha in de dierentuin, nou ja dierentuin, vooral hokken met te veel dieren die er niet heel gezond uitzagen. Wat een verschil met Europa. Ik was benieuwd naar de dierentuin in Azie maar het beeld wat ik heb gezien, viel een beetje tegen. Sommige dieren hadden hele goed hokken die ze moesten delen met minder en sommige dieren hadden slechte hokken die ze met te veel dieren moesten delen.
Na alle dieren te hebben gezien, zijn we wezen winkelen. Amanda en Elke sloten zich tijdens het winkelen bij ons aan. Wat is het toch fijn dat je tijdens het winkelen altijd korting krijgt. Na de winkelstraat te hebben gehad, heb ik mooi twee jurkjes kunnen scoren.
’s Avonds gingen we uit eten met Yi Mon, Htike Htike, Yi en Kyawt Kyawt , de begeleidsters van The Golden House, om ze te bedanken voor alles wat ze voor hebben gedaan en waarmee ze ons hebben geholpen.
De avond werd afgesloten met Sacha en Amanda met een koel drankje bij Lion.

Liefs,
Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6515

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: