Nog één nachtje slapen en dan...... - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen en dan...... - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Sharon Bruijn - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen en dan......

Door: Sharon de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

03 Februari 2015 | Nederland, Wijchen

Jaja, nog één nachtje slapen en dan is het zover. Dan begint mijn grote reis naar Myanmar met Elke en Sacha.

Morgen moeten we al vroeg op pad om aan de grote reis te beginnen!
Om deze reis voor mij mogelijk te maken, is er natuurlijk een hele voorbereiding aan vooraf gegaan.

Ik kan me de dag nog herinneren dat Annemarie naar de Pabo kwam en ons tijdens een voorlichting van de minor Experience Abroad een voorstelling gaf van het land Myanmar. Na haar verhaal was ik meteen verkocht. Ik dacht, ik ga naar Myanmar en nu mag ik zeggen dat dit ook werkelijkheid wordt.
Door Annemarie zijn we in contact gekomen met Nico en Frederique. Deze super lieve mensen zouden ons wel even helpen om de reis compleet te maken. En ja dit is zeker gelukt.
Nico, Frederique en Annemarie konden we van alles vragen, het was nooit te veel. Dank jullie wel! Jullie zijn toppers!

Vervolgens konden de aanvragen, prikken en natuurlijk het inpakken van de koffer beginnen. Wat een gedoe. Vooral die koffer. Ik denk dat ik hem wel 3 keer opnieuw heb ingepakt. Er moesten natuurlijk niet alleen kleren in, maar ook materiaal om op de school mee te werken en de lieve afscheidscadeautjes die ik echt niet in Nederland kon achterlaten!

Jullie zullen wel denken wat gaat Sharon daar nou doen.. Helemaal aan de andere kant van de wereld. Wat is dit echt nodig? Frankrijk was immers ook het buitenland geweest.

Aangekomen in Myanmar, de stad Mandalay, zullen wij een project gaan opstarten van tien weken aan de hand van het thema sprookjes. Tijdens dit thema zullen wij zeven sprookjes behandelen met daaraan gekoppeld onderwerpen als hygiëne, kleding en hobby's die weer gekoppeld worden aan de kunstzinnige vakken als muziek, beeldende vorming en drama.
Elke week starten we met het voorlezen van een sprookje en koppelen daaraan activiteiten die aansluiten op het sprookje en het gekozen onderwerp. Hierbij kan je denken aan het sprookje Sneeuwwitje met als thema hygiëne en als activiteit het wassen van de handen.
Na de zeven sprookjes en onderwerpen te hebben behandeld, wordt het thema afgesloten met de musical Belle en het beest.
Dit hele thema zullen wij uitvoeren in het Engels op de Golden house, het weeshuis in Mandalay. Nederlands spreken ze immers niet in Myanmar.

Daarnaast zullen we nog ingezet worden op de Phaung Daw Oo High School, de naam van de school waar we verblijven tijdens deze reis. Via deze link kun je zien hoe de school eruit ziet en kom je meer te weten over de organisatie World Child Care waar Nico onder andere de leiding over heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=5lVQ_PRkMyk

Ik heb heel veel zin in deze reis en kan niet wachten om de kinderen les te geven en de leerkrachten in Myanmar te laten zien op welke manieren je nog meer les kan geven.

Iedereen, super bedankt voor de leuke cadeautjes en berichtjes. Mailen, appen, Facebooken etc. mag altijd! Ik zal mijn best doen om een WIFI punt te zoeken en jullie meer te laten weten over dit geweldige land en mijn reis.
Nederland ik ga je missen!

Liefs
Sharon

  • 03 Februari 2015 - 14:20

    Groep 4b Het Palet:

    Hallo juffrouw Sharon,

    We hadden vandaag al een keer gekeken op je website of er al een berichtje op stond en ja hoor daar is het berichtje. De kinderen wilden je graag een berichtje sturen dus ik heb beloofd dit namens de kinderen te doen.
    Ze willen je super veel succes en vooral veel plezier wensen in Myanmar!! En een hele goede reis er naar toe. Ga genieten van deze mooie ervaring!

    We missen je hier wel al hoor! Was even wennen op maandag en dinsdag zonder juffrouw Sharon.

    Groetjes van alle kinderen uit groep 4b van Basisschool Het Palet en juffrouw Bianca

  • 03 Februari 2015 - 17:50

    Sharon De Bruijn:

    Hallo lieve kinderen uit groep 4B en juf Bianca,

    Super lief dat jullie een berichtje sturen op mijn blog. Ik heb jullie verhalen gelezen en ze waren geweldig! Een super leuk cadeau. :)
    Voor mij was het ook even wennen om niet vroeg op te hoeven staan op de maandag!
    Morgen is het dan zover. Om 10 voor half 2 vlieg ik naar Myanmar. Dan zitten jullie nog op school.

    Ik schrijf snel weer een berichtje en zal aan jullie denken.

    Groetjes,
    Juf Sharon

  • 03 Februari 2015 - 23:08

    Hennie Van Den Heuvel :

    nou Sharon heel veel succes met je avontuur in Myramar . Ben echt van plan om je te volgen zou wel meewillen in de koffer Ha ha probeer een beetje te genieten
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn grote reis naar Myanmar met Sacha Uijlen en Elke Vrolijk!

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 6523

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 23 April 2015

Myanmar

Landen bezocht: